Selecteer een pagina

Wijze raad en een lekker toetje. Ik geef je het recept voor een digitaal magazine.

Koken, het mag weer. Het is weer helemaal in om zelf thuis, in je eigen keuken een verantwoorde en gezonde maaltijd te maken. Koken moet je wel leren.  Ik heb het van mijn moeder geleerd. En als zij niet beschikbaar was voor advies, dan deed ik inspiratie op in één van de vele Conimex receptenboekjes die ik in mijn studentenkeuken binnen handbereik had.  

Nu lijkt het wel of koken een jaar of 20 geleden eenvoudiger was dan nu. Je had maar een paar ingrediënten nodig. Die kon je dan ook in elke supermarkt eenvoudig vinden. Dat is tegenwoordig wel anders. Want in welk schap vind je nou harissa als de medewerker in de supermarkt het al niet weet, en mij doodleuk vertelt dat zij niet bij die supermarkt werkt. Ik zal je meteen uit de droom helpen: het is een Libanese kruidenpasta, gemaakt van onder meer pepers, tomaten, komijn, koriander en knoflook. In het gangpad bij de oosterse kruiden dus. Maar dan ben je er nog niet. Want, wil je de lekkere curry van bladzijde 82 maken? Dan kom je op stap zes in het recept de saus van bladzijde 45 tegen. En om die te maken, maak je eerst de basissaus die je vindt op bladzijde 22 van hetzelfde kookboek. Je doet er goed aan, om je voor te bereiden en het hele recept te lezen voordat je aan de slag gaat.

Nu is een goede voorbereiding altijd handig.

Niet alleen bij het koken, maar ook als je met een digitaal magazine aan de slag gaat. En net zoals mijn moeder mij wijze raad gaf bij het koken, help ik jou met het samenstellen van je magazine. We beginnen met de basissaus: hoe wil je je magazine inzetten? Dan voegen we er smaken aan toe: wie is je doelgroep? Dan komen de groenten aan bod: welk ontwerp spreekt jou en je doelgroep aan? Vlees of vis: gaan we je prospects verleiden tot actie of informeren? En als we zijn uitgegeten en er een mooi digitaal magazine ligt, is het tijd voor een heerlijk nagerecht: de analyse van je magazine. Samen kijken we naar de artikelen die je lezers het langst bekeken. Die artikelen vragen om een vervolg. Het recept voor een vervolgnummer is niet moeilijk, dat hebben we al. Samen gemaakt. In jouw keuken.

——-

In drie eenvoudige stappen naar een digitaal magazine: 
THINK | CREATE |  IMPROVE

Heb je nog geen digitaal magazine? Tijd voor actie!

Zullen we een kop koffie of thee drinken? 
Dan vertel ik je er alles over.