De overeenkomst tussen een keuken en een digitaal magazine

Eerder kon je al lezen over mijn zoektocht naar een ander huis [blogartikel: Een ander huis]. Ik had een wensenlijst die alsmaar groter werd. Toch draaide de keuze voor een nieuw thuis maar om één ding: mijn ideale keuken moest erin passen.

De klantreis wordt nog wel eens over het hoofd gezien. Letterlijk!

Nog niet zo lang geleden was ik onderweg naar een bespreking. Ik had de trein genomen en bij het overstappen op een groot station vond ik de tegels op het perron wat ongemakkelijk lopen. Lagen ze soms scheef?  

Vaak krijgen we de volgende vraag:  “Kan een digitaal magazine mijn website vervangen?”
Technisch gezien heeft een digitaal magazine veel weg van een website, en toch is het anders.

Een paar jaar geleden was ik op zoek naar een ander huis. Een thuis op een plek waar ik voor langere tijd kon blijven wonen.
Beter gezegd: ik was toe aan een huis waar ik de eerstkomende 50 jaar geen verhuisdozen meer hoef tegen te komen. 
Dan sta je voor een aantal belangrijke keuzes en beslissingen, zo niet één van de meest belangrijke in je leven.

We krijgen vaak de vraag om een concept uit te werken. In de vraag liggen dan de grote lijnen maar ook de kleinste details al vast.

Door te werken vanuit het concept of het middel, verlies je gemakkelijk uit het oog wat je wilt bereiken, wie je doelgroep is en wat je van je doelgroep verwacht.